Adobe Animate CC

Flash AS3 variables and counting [EN]

To grow the flower, you have to turn on the light and give it water two times. You can do that in any order. You can only turn the light on one time. Since you can water it only two times, i used a little counter to check for the amount of clicks.

In the movieclips “flower” and “water” i placed stop(); codes to stop animations, until clicked again.

var LampTeller=false;// de lamp is uit, dus false
var GieterTeller=0;// de gieter is nog niet geweest dus 0
 
lamp.addEventListener(MouseEvent.CLICK, lampAan);//lamp aan zetten
gieter.addEventListener(MouseEvent.CLICK, GieterGiet);//gieter geeft water
 
function lampAan(evt:MouseEvent) {
	if (LampTeller==false) {//als de lamp nog niet aan is geweest (anders doet hij niets)
		lamp.nextFrame();//naar het volgende frame binnen de instance lamp (aan)
		bloem.play();//speel de animatie binnen de instance bloem af (tot hij daar een stop tegenkomt)
		LampTeller=true;//Lamp is aan
	}
}
 
function GieterGiet(evt:MouseEvent) {
	if (GieterTeller<=1) {//als de gieter 2 keer geweest is doet hij onderstaande (anders doet hij niets)
		gieter.play();//speel de animatie binnen de instance gieter af (tot hij daar een stop tegenkomt)
		bloem.play();//speel de animatie binnen de instance bloem af (tot hij daar een stop tegenkomt)
		GieterTeller++;//gieter met 1 optellen (hij begint met tellen bij 0)
	}
}

Geef een reactie