Flash AS3 Custom muis cursor & vergrootglas
Beweeg de muis om het vergrootglas te bewegen, zodra je over de munten gaat komt er een glow om het vergrootglas (frame 2 binnen de movieclip die als muis gebruikt wordt).
stage.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_MOVE,moveGlass); //luisterd of de muis beweegt en zorgt voor de vergroting; function moveGlass(myEvent:MouseEvent) { groot.x = (mouseX * -1);// groot is een tweede versie van je achtergrond, die groter op het scherm staat groot.y = (mouseY * -1); Glass_mc.x = (mouseX);//Glass_mc is een solid rondje (movieclip) die als masker dient voor de grotere versie van de achtergrond Glass_mc.y = (mouseY); Mouse.hide(); // verberg de normale muis; } // checken of de muis beweegt stage.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_MOVE,follow); // de functie om de movieclip de muis te laten volgen, de instancename van de movieclip is cursor; function follow(evt:MouseEvent) { muis.x = mouseX;//muis is de instancename van de movieclip die als muis gebruikt wordt muis.y = mouseY; } // custom muiscursor veranderen in hand zodra je over het knopje gaat Knopje.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER,MuisHand); // op frame 2 zit het vergrootglas met een extra glow; function MuisHand(evt:MouseEvent) { Object(root).muis.gotoAndStop(2); } // custom muiscursor veranderen in pijl zodra je van het knopje af gaat; Knopje.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT,MuisPijl); // op frame 1 zit het gewone vergrootglas; function MuisPijl(evt:MouseEvent) { Object(root).muis.gotoAndStop(1); } |